این مطالعه عملکرد مدیریت منابع انسانی (HCHRM) را به عنوان یک ساختار بازتابنده مرتبه بالاتر در نظر میگیرد و تاثیر آن را بر رفتار خدمت کارکنان در صنعت بانکداری بنگلادش مورد بررسی قرار میدهد. با آزمون فرضیههایمان بر روی ۳۶۵ نفر از مدیران خط، رابطه مثبتی بین HCHRM و رفتار خدمات هم درون نقشی و هم فرانقشی کارکنان یافتیم. اعتماد به مدیریت به طور قابلتوجهی رابطه بین HCHRM و رفتار خدمات درون نقش را تعدیل میکند و رابطه بین HCHRM و رفتار خدمت فرانقشی را تعدیل نمیکند. ما توصیه میکنیم که تحقیقات آینده به دنبال تاثیر تعدیل گری دیگر پاسخهای کارمند در ارتباط بین نتایج HCHRM و درآمد کارمندان باشد. مطالعه حاضر، HRM را به عنوان HCHRM معرفی میکند که هدف خاص آن، تشدید اثربخشی سازمانی توسط تعهد سازمانی کارکنان است. اگر سازمان مدیریت منابع انسانی متعهد شود، شناسایی کارکنان را با سازمان تقویت میکند و کارمندان را به تلاش برای رسیدن به اهداف سازمانی تشویق میکند. (Whitener, 2001) درک کارمندان از HCHRM احتمالاً از طریق نگرش و رفتارهای مناسب از جمله رضایت شغلی ، تعهد عاطفی و قصد احتباس منعکس می شود (macky و Boxall، 2007؛ Gould - Williams et al.، 2014؛ Schopman، Kalshoven، و Boon، 2015) رفتار اشتراک دانش (نیلسن ، راسموسن ، چیانگ ، هان و چوانگ ، 2011) ، فعالیت های نوآوری ، رفتار شهروندی سازمانی (Lin، Chen، Huang، و Lu، 2014) ، خلاقیت کارکنان (چانگ ، جیا ، Takeuchi ، و Cai ، 2014 ) ، تعبیه شغل و تعامل و تعهد در کار.
حقی آذر, الهام. (1399). تعهد بالای شیوههای مدیریت منابع انسانی و رفتار خدمات کارکنان: اعتماد به مدیریت به عنوان تعدیل گر. مطالعات مدیریت ،مالی و اقتصادی, 02(02), 1-19.
MLA
الهام حقی آذر. "تعهد بالای شیوههای مدیریت منابع انسانی و رفتار خدمات کارکنان: اعتماد به مدیریت به عنوان تعدیل گر". مطالعات مدیریت ،مالی و اقتصادی, 02, 02, 1399, 1-19.
HARVARD
حقی آذر, الهام. (1399). 'تعهد بالای شیوههای مدیریت منابع انسانی و رفتار خدمات کارکنان: اعتماد به مدیریت به عنوان تعدیل گر', مطالعات مدیریت ،مالی و اقتصادی, 02(02), pp. 1-19.
VANCOUVER
حقی آذر, الهام. تعهد بالای شیوههای مدیریت منابع انسانی و رفتار خدمات کارکنان: اعتماد به مدیریت به عنوان تعدیل گر. مطالعات مدیریت ،مالی و اقتصادی, 1399; 02(02): 1-19.